Nyårsafton 2011-2012

Var ju lite skevt kankse...men vad vore en nyårsafton utan berg och dalar? Antagligen inte en nyårsafton.
Första problemet var som vanligt kläder som sedan också gjorde mig obekväm senare under kvällen och klänning byttes mot jeans och linne ( emmas) .

 Kvällen började hemma hos T. i axelsberg där det bjöds på fördrink och sedan tacomiddag. Kändes jobbigt innan men man vill ju heller inte sluta kvällen med att krama toaletten så ...bara tugg och svälj. Inte så uppskattat att de hetaste diskussionerna vid middagsbordet handlade om bantning och typ ingen käkade, kul, bestämde mig dock för att försöka ignorera detta. Så småningom droppade det in mer folk och det blev väldigt uppdelat, hälften satt i köket och hälften i vardagsrummet, sådär kul. Emma gick till och med och sa till T att detta var den tråkigaste fest hon varit på på länge, hah skön. Där efter föll jag själv i apati under några timmar men försökte hålla humöret uppe.

Tolvslaget firades in i en rondell med typ resten av axelsbergsfolket, raketer, skumpasprut, kyssar och en jävla kyla. Sedan dippade jag totalt, kände hur tårarna var på väg.  Ville inte förstöra för någon annan och ville ju ha roligt och må bra men det gick inte så gömde mig i tårar på balkongen i alldeles för lite kläder. Först kom det en kille och försökte trösta och sedan kom kvällens rädding Vi pratade egentligen om allt och ingenting, en helt okänd människa tog sig tid att få mig på bättre humör, få mina tårar att bli till skratt, härligt, sedan gick vi in och kvällen var räddad. Spriten flödade, folk stimmade och stojjade, Emma spillde lite blod men hon sa att det inte gjorde ont, människorna hade blivit flera och alla dansade och sjöng. Kände mig rätt mör när vi blev hämtade och hemskjutsade av bästa C. Helt ok kväll torts toppar och dalar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!