Detox middag på "unga vuxna"

Blev lite speciellt ikväll då jag var på "unga vuxna". Kastade bl.a. Om lite på
Menyn för det vart enklast så, de andra gjorde köttfärssås och spagetti medan jag gjorde min egen mat, rostad sötpotatis, mumma. Sedan vart det mys i soffan, utbyta tankar och bara vara. Skall tillägga att jag fick plötslig rejäl ångest.... Och hade inga mediciner med mig så löste det på ett mindre bra sätt, men överlag var det iaf ganska bra kväll...

Har tyvärr ingen bild men här kommer receptet på dagens recept

Middag – Rostad sötpotatis
1 sötpotatis
1 citron
1 msk torkad timjan
Salt och svartpeppar
2 msk olivolja
Några färska timjankvistar

Så gör du:
1. Sätt ugnen på 225 grader. Skala och dela sötpotatisen och fördela på en ugnsplåt. Skär citronskivor och lägg över sötpotatisen. Strö på timjan, salt och svartpeppar. Häll på olivolja och blanda om ordentligt.
2. Rosta i ugnen i ca. 30 minuter. Toppa med lite färska timjanblad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!