Behandlingshem

Idag har varit en dag med två viktiga möten men framförallt ETT viktigt möte,nämligen om HVB-HemVårdochBoende/Behandlingshem. Träffade tillsammans med mamma och pappa samt bistångdshandläggaren på kommunen psykolog och föreståndare för just ett HVB i Uppsala. Fick kort informarmation om Behandlingshemmet och hur dem jobbar och att det trodde att jag skulle passa hos dem, sedan fick jag själv berätta "min historia", fick beröm för att jag varit så duktig på att beätta och att min socialia fobi inte alls hade märkts under mötets gångs men att han förstod att den säkert fanns där vid andra tillfällen och i andra situatioer, i vilket fall som helst så ska jag mamma och pappa på studiebesök i Uppsala om ungefär två veckor, för att se om det känns bra. Men jag vet att jag kommer inte vara lugn förens jag sitter där och har flyttat hem i från, då kommer jag förstå att det är sant, att det faktiskt händer. Sedan finns det givetvis många orosmoment fram tills dess, ekonoomi, mående och så vidare, listan kan göras lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!