Svar på tal

1. "Tycker du är modig som vågar flytta! Kan du inte beskriva hur det är där, har du eget rum? Hur många bor det där? Hur behandlingen är planerad m.m.
Kram"

Vill börja med att tacka för att du tycker jag är modig, för måste erkänna att jag känner mig ganska svag. Jag har eget rum, det minsta rummet här i huset, riktigt mysigt och mysigare ska det bli när jag fått färdig inrett :) i huset/huvudbyggnaden finns det nio platser och sedan finns det lägenheter på tre olika ställen här omkring, så sammanlagt är vi 17 stycken, mest tjejer. Vi har inte kommit så långt med planering av behandling då personalen tycker jag först ska få tid att "landa" då allt är så nytt.

2 "Har du någon aning om hur länge du kommer bo på behandlingshemmet? Hur ser en vanlig dag ut? Hur många är det som bor där och vad för slags problem har dem? Kämpa på, du är bra!!"

Jag har ingen aning om hur länge jag kommer bli kvar här, det får ta den tid det tar, en dag i taget. Men har problem att acceptera det. Vet dock att minimum tiden är ett år och max fem år.
Har bara varit på Alba sedan i onsdags... Skrattar lite för mig själv när jag beskriver just denna fråga, för när jag börjat våga prata med tjejerna här var det första jag frågade hur dagarna såg ut, dem fnittrade lite och sa i kör, äta, röka, snacka skit, äta, snacka mer skit...men såhär har det sett ut hitills första dag var det mest att bekanta sig med den nya miljön och människorna, var mest som en rädd liten hare. Andra dagen bestämde jag mig för att följa med på gymmet några timmar efter frukost som man själv tar fram vad man vill ha, frukosten är vid 8.00, lunchen serveras klockan 12.00 och middag klockan 18.00. Mellan måltiderna är det faktiskt mest skitsnack... Eller ja snack. Det finns möjligheter att åka på utflykter i stan eller utanför, man kan få gå på massage, fotvård mm detta betalas av Alba. Sedan har vi vardagsrum med tv som vi ibland samlas vid, mest på kvällstid . Idag har jag mest åkt bil för att dämpa ångesten och se lite av Uppsala . Om jag ska vara ärlig har jag inte full koll på vad alla har för problematik men de flesta av oss har stora problem med självskadebeteende.

Hoppas ni känner er nöjda med svaren :) och tack för era kommentarer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!