2013

Mitt 2013 har varit ett år fullt av förändringar och egentligen ett helt nytt liv. Jag fick äntligen kommunen att inse att jag behövde plats på ett behandlingshem så i mars flyttade jag till Uppsala och behandlingshemmet Alba. Jag lämnade mina vänner och familj och framför mig hade jag det jag önskat en plats på behandlingshem. Jag var så liten och rädd när jag kom hit (Alba)och strosade många månader runt i min ärtgröna jumpsuit och nallen var alltid med. Bröt ihop så fort mamma och pappa lämnat mig och jag gråter inte ofta..det var tufft att vara nya tjejen i huset men det blev bättre och jag vågade prata med folk och dem var inte så farligt som jag trott men allt var så nytt och läskigt..när jag kom hit skar jag mig flera gånger om dagen, hade nerblodade kläder, slog huvudet så hårt i golvet att jag fick ett rejält sår i pannan och ändå slog jag lite till alltid mera och mer ändå precis som med rakhyvlarna som jag köpte var och varannan dag och gömde på olika ställen. 

Det har också varit ett år av saknad och ensamhet men trots det så har jag fått en mycket nära relation  till min familj som jag älskar så mycket. Jag har också hunnit avnjuta solsken och sommar och en resa till Grekland och sedan Köpenhamn när mamma fyllde år, så under detta år kan jag lägga till två nya länder på kartan. 

Jag har verkligen lärt mig vilka som är mina riktiga vänner och så min underbara bonus familj i Linköping. Sanna har hunnit vara här två ggr och vi har lyxat till med hotell och bara haft det mysigt. Johanna kom hit och jag var så lycklig, och så även världens sötaste Anna , såklart! Tack ni är underbara! 

Jag har också gjort saker som jag aldrig såg mig själv göra, eller så var det kanske så att jag sett det framför mig men inte vågat agera. Jag har varit på sjukhuset säkert 5-6 ggr sytt och överdosering men det gick ju bra det med. En natts bevakning med massa maskiner och så var det inte så mycket mer med det .......

Välkommen 2014!!



Kommentarer
Postat av: annapanna

Jag önskar dig ett super härligt nytt år nu hjärtat. allt kan ju bara bli bättre och du får kämpa på så ska du se att allting kommer att bli mega bra för dig älskling

2014-01-01 @ 21:12:07
URL: http://annasteen.blogg.se
Postat av: Sanna

Real friends are always there for you <3

2014-01-02 @ 16:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!