Att vara human

Jag är en person som kan haka upp mig på saker. Saker eller personer kommer i min väg och jag tål dem inte. Jag har hunnit haka mig på många personer under ett års tid. Det börjar med små saker och tillsist kan jag inte vara i samma rum som denna person utan att typ bli värsta monstret, inte okej! Men här om dagen fick jag en tankeställare tack vare en annan boende. Vi bor i ett kollektiv tio tjejer och alla har olika problem. En sak kan vara lätt för mig och nästan omöjligt för någon annan. Detta fick mig att tänka till jag vill ju inte vara den där elaka häxan med dålig attityd och skada andra, nästan mobba andra det är ju inte jag! Så jag bestämde mig för att försöka gottgöra en person som jag varit väldigt elak emot och hon är en av det absolut snällaste personen i huset. Hon har jobbigt med sitt och jag med mitt men det betyder inte att man inte kan vara human och snäll. Där och nu bestämde jag mig för att lägga monstret i en låda och låsa och kasta bort nyckeln. Jag kan vara human! Jag vill vara human! Ganska stolt att jag "löst" mitt lilla problem med personen i fråga och acceptera henne för den hon är och det känns så himla bra! 


Kommentarer
Postat av: Mamman

Bra där! ;-)

2014-03-27 @ 09:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!