På äventyr till sjöss!

Blev inga fler inlägg igår men nu kommer ett förhoppningsvis "roligt"inlägg! Med lite muppiga bilder ;)

Efter att ha sovit en natt hos Daniel så var det ÄNTLIGEN dagen D som vi längtat  jag och Johanna, kryssningsdags! Åkte hem till Johanna innan och fixade med lite grejer och umgicks innan vi drog i väg. 
Bussen till färjeterminalen hade de gömt bra i byggkaoset men vi hade tur och hann iaf. Men visade sig att den inte gick hela vägen. Men om den hade det så kanSke vi skulle missat resans första asgarv då Fia faller handfallen ner på golvet, jag vet inte vad som hände men fy fan vad vi garva. Och vad är grejen ...Sverige för i helvete lär er att använda vägskyltar! På båten hände inte så mycket, eller vi sprang ju typ direkt till taxfreen och shoppade alkohol! Sedan mös vi på vår hytt och drack och spanade killar och självklart bjöds det också på skratt. Vi tog det trots allt ganska lugnt på resan dit, kollade på tv och bara var. Baren var typ död även om vi hade hittat tre killar som vi satte oss med som visade sig vara lammkött så vi drog oss tillbaka. Framme i Tallinn letade vi genom halva jävla stan för att hitta vårat hotell. Vi frågade oss fram men gick bara i cirklar, så vi gav upp och hoppade in i en taxi. Vi var något trötta när vi kom fram och mest bara var, snackade lite skit i mellan åt och planerade morgondagen. Efter en godnatts sömn (iaf för mig )så blev det hotellfrukost nom nom. Nu har jag tappat greppet om när vi gjorde vad, men vi satte på musik på rummet och muppade oss sådär som bara vi kan. Vi utforkaskade en ny del av staden nämligen gamla stan, så mysigt! Jätte fina byggnader och härlig stämning, medeltidstema på torget. Letade upp ett café och satte oss och avnjöt sol och varm choklad vi sa knappt ett ord till varandra men hade det ändå så bra,precis som man ska kunna vara med sina närmaste vänner, inte känna sig tvungen att hela tiden prata. Vi var även på en super Market inomhus där jag letade väska och gjorde värsta kapet, älskar den! Vilket Johanna fick höra i väldigt mååånga timmar haha stackarn! På hotellet hade vi även tillgång till ett spa och det utnyttjade man ju såklart. Vi bubblade i bubbelpoolen i två timmar tror jag och relaxa och pratade såklart! Båtresan hem vart betydligt mer crazy, båten var "fullsatt" så vi bestämde oss för att vi skulle dricka och bli lite glada i hatten innan vi gick och spanade efter killar. Vi träffade på ett gäng killar i vår korridor som inte kunde prata engelska så vi gick ganska snabbt där i från och skrattade lite och sedan jagade vi vidare , spanade och spanade och Johanna hade fått sig en "dejt" hon blev uppbjuden och dansade medan jag hade en dejt med toaletten kanske inte lika trevligt. Vi hade i alla fall otroligt roligt och denna resa kommer ta och alltid ha en stor plats i mitt hjärta! Älskar dig Johanna och tack för världens bästa resa på riktigt länge! Hundra år sedan jag hade så roligt ska du veta :)!





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!